About us - cetin.cz
CETIN v číslech
4,2 mil. domácností
má k dispozici naši síť
11 000 služeb
v průměru zřídíme v jednom měsíci
2 200+
zaměstnanců tvoří CETIN tým v ČR
4 země
v Evropě tvoří CETIN Group
78 000 km
je délka všech optických kabelů, která stále roste
17 mil. km
metalických párů kabelů po celé ČR spojuje rodiny, přátele i firmy
24/7
monitorujeme naši síť a jsme připraveni kdykoliv zasáhnout
145 000
domácností jsme připojili k internetu o rychlosti 1 Gb/s a připojujeme další
5 000
DSLAMů jsme postavili od našeho vzniku
Naše síť je rychlá, spolehlivá a bezpečná.
Poznejte své budoucí kolegy
Podívejte se, co o práciv CETINu říkají.
Naše historie
-
1992
Vznik SPT TELECOM
státní podnik
-
1994
Vznik SPT Telecom, a. s.
Převod ze státního podniku
-
2000
Změna názvu na ČESKÝ TELECOM, a. s.
-
2005
Telefónica, S. A.
se stává majoritním vlastníkem
-
2006
Vznik Telefónica O2 Czech Republic, a. s.
spojením se společností Eurotel Praha s. r. o.
-
2011
Změna názvu na Telefónica Czech Republic, a. s.
-
2014
PPF
se stává majoritním vlastníkem
-
2014
Změna názvu na O2 Czech Republic, a. s.
-
2015
Česká telekomunikační struktura a. s. (CETIN)
oddělena od O2 Czech Republic, a. s.
-
2020
Založení nových infrastrukturních společností CETIN
v Maďarsku, Bulharsku a Srbsku odštěpením od operátorů Telenor
-
2021 a budoucnost
Internet v metru, stavba 5G sítí a rozšiřování optiky po celém Česku
Martin Černý
„Do CETINu jsem nastoupil hned po střední škole. Začínal jsem v plzeňském oddělení provozu sítě, kde jsem si prošel různými profesemi od terénu jako technik až po ty správcovské, tj. spojené s větší administrativou i odpovědností. Díky získaným zkušenostem a ochotě na sobě pracovat přišla nabídka na pozici supervizora oddělení Realizace služeb pro region jižních a západních Čech, a tak dnes vedu 3 týmy, celkově 75 kolegů. Cítím odpovědnost o svůj tým pečovat. Záleží mi na tom, aby byli lidé spokojení, jak v práci, tak v osobním životě, protože to spolu velmi úzce souvisí. Moji kolegové v týmu jsou skvělí a jsem rád, že jsme si sedli. Držíme při sobě a vzájemně se podporujeme, což je velice důležité, protože téměř každý den přicházejí novinky, které musíme okamžitě začít aplikovat v praxi.“
Jaroslav Pospíšil
„CETIN mi pomohl vyrůst. Z technické pozice v dohledovém centru jsem se vypracoval do role vedoucího. Když totiž v CETINu opravdu budete chtít, můžete se dostat daleko. Stačí mít určitou míru pokory a přiznat si, že nikdy nejste tak dobří, abyste nemohli být ještě lepší. Můj nadřízený navíc ocenil, že jsem dokázal obsáhnout jak ten technický svět, tak i manažerské schopnosti. Aktuálně s mým týmem budujeme na mezinárodní úrovni novou televizní platformu. Je to náročná práce, podílet se na něčem tak významném nás ale naplňuje.“
Marta Nunvářová
„Můj tým a já jsme zodpovědní za nákup všeho, co CETIN potřebuje ke svému fungování. Nejvíc mě na mé práci baví vidět výsledky kolegů a jejich rozvoj. Líbí se mi, jak se vyvíjejí a jak rádi pracují pro firmu. Je pro ně důležitá správná motivace a vzájemná komunikace. Snažím se do jejich pozice vcítit a zjistit, co bych chtěla vědět já sama. Celkově je důležité si uvědomit, co děláme, proč to děláme a co má být cílem. Za klíčové považuji přátelské prostředí v týmu, o které pečujeme a udržujeme ho i prostřednictvím společných neformálních aktivit mimo kancelář."
Petr Blahynka
„Začínal jsem s brašnou na rameni a opravoval jsem telefonní automaty. Pak jsem přešel na bytové stanice, a nakonec jsem se stal vedoucím techniků, kteří opravovali telefony. S rozvojem CETIN sítě a díky zkušenostem z terénu přišla příležitost posunout se profesně dál. A tak již jako Business Coordinator jsem jezdil do obcí s cílem vybrat vhodné lokality pro výstavbu optické sítě. Setkávání se starosty bylo přátelské. Řeší totiž konkrétní problémy dané obce, zabývají se běžnými potřebami lidí a snaží se je naplňovat. A my lidem umožňujeme připojit se ke kvalitní síti, díky které mohou pracovat na home office, studovat dálkově, hrát online hry apod. Spolupráce, kde vidíte pozitivní výsledky, je prostě příjemná. A to platí i pro náš tým. Dnes, v roli vedoucího koordinátorů, pečuji o motivaci a spokojenost kolegů. I díky tomu dohromady zvládneme objet až cca 70 obcí měsíčně.“
Ivana Karásková
„Po zkušenostech v oblasti marketingu u FMCG společnosti a logistiky a obchodu u farmaceutické společnosti, jsem se do vod telekomunikací poprvé ponořila před více než patnácti lety. A to přímo do oddělení marketingu se zaměřením na mobilní roaming. Po několika letech jsem se přesunula do obchodního oddělení mezinárodních velkoobchodních služeb a roamingu. V CETINu, v rámci hlasových služeb, obchodujeme s minutami s více jak 200 zahraničními partnery a v rámci roamingu vyjednáváme velkoobchodní diskontní podmínky pro operátory PPF telco s operátory celého světa. Díky komunikaci s kolegy po celém světě mám šanci poznávat různé osobnosti a jejich kulturu, a v kombinaci s cestováním mě má práce s dobře uzavřeným obchodem naplňuje.“
Pavel Jindra
„Za svoji profesní kariéru jsem prošel několika menšími telekomunikačními operátory, abych nakonec v roce 2015 zakotvil v CETINu. Podařilo se mi postupně propracovat se z role systémového analytika, vývojáře, team leadera, supervizora až na pozici manažera oddělení Enterprise Applications. Jelikož se oddělení skládá z několika různorodých týmů, musím být schopný zorientovat se v širokém spektru systémů a technologií, a tak se i ve své aktuální roli neustále učím novým věcem. Naštěstí jsem obklopen spoustou skvělých kolegů a odborníků, kteří mi při řešení mých každodenních úkolů pomáhají a na které se mohu spolehnout.“
Zdeněk Kučka
„Hledal jsem práci, kde budu moct využít svou vášeň pro čísla, a firmu, která bude velká a stabilní, abych měl určitou jistotu a možnost dlouhodobého rozvoje. To jsem našel v CETINu. I přes své vzdělání na Matfyzu a vystudovaný obor fyziky jsem u akademické kariéry nezůstal. Zaujala mě nabídka volných míst na stránkách CETINu. Na pozici specialisty přístupové sítě je mojí pracovní náplní analyzovat čísla a hledat mezi nimi souvislosti, a přesně to mě baví. Pravidelně poskytuji našim manažerům reporty z analýz výsledků práce našeho týmu. Dopady se projevují jak v plnění KPI, tak v čerpání financí, provozních nákladů.“
Jaroslav Nezbeda
„Moje práce v CETINu začala při magisterském studiu. Na začátku jsem se věnoval naceňování řešení pro obchodního partnera, když si u nás například objednal pokrytí svých zákazníků. Po dvou letech jsem se vypracoval do pozice samostatného controllora a zodpovídal jsem za celou oblast IT. Za další dva roky jsem se stal team leaderem investičního controllingu. Jsem zodpovědný za reporting a kontrolu čerpání veškerého capexu, tedy firemních kapitálových nákladů. Líbí se mi, že tady máme možnost kariérního růstu a šanci vypracovat se. Díky blízké komunikaci s dalšími odděleními CETINu mám pocit, že jsme jeden tým a navzájem si pomáháme. Nejvíc mě má práce baví proto, že jsme v controllingu skvělá parta a vídáme se rádi i ve volném čase. Oceňuji ochotu, otevřenost a pozitivní přístup zkušených kolegů při aklimatizaci „nováčků“. Možnost učit se od nich mi v mé kariéře výrazně pomohla.“
Lukáš Krupka
„Vystudoval jsem telekomunikace, konkrétně pasivní optické sítě. Po škole jsem hledal místo, kde bych se mohl dál rozvíjet, protože jsem věděl, že optika je budoucností v telekomunikacích. Chtěl jsem k firmě, která s optickými sítěmi skutečně pracuje, a tak byl CETIN jasným místem, kam zamířit. Nejprve jsem pracoval na zkrácený úvazek, který se po roce rozšířil na plný. Dnes mám místo v laboratoři, v týmu Rozvoje přístupové sítě. Nyní zde například testujeme boxy, které budou umístěny po celé republice a budou na ně napojeny stovky uživatelů. Zjišťujeme, jestli má zařízení dostatečnou výdrž a zda doručí služby v kvalitě, která se od nich očekává. Týká se to především propustnosti a dalších parametrů. Na práci v CETINu mě baví, že vidím výsledky své práce. Jsem rád, když je za mnou vidět progres. A také když mají lidé díky naší práci rychlý internet a jsou s ním spokojení.“
Eva Bittnarová
„ ‚Telekomunikace mají perspektivu, půjdou pořád dopředu,' říkávala moje mamka a měla pravdu. Mám technické vzdělání a v telekomunikačním světě se pohybuji do teď. Od mé první pracovní pozice na zkušebně (dnes technická podpora pro koncové zákazníky) jsem se postupně dostala až na dohledové pracoviště, které má za úkol starat se o naši páteřní síť. Aktuálně jsem v týmu, který je zodpovědný za televizní platformu. Na našem pracovišti musíme na jakýkoliv výpadek reagovat ihned. Je zde nepřetržitý provoz, a tak se stává, že např. i ve 3 hodiny ráno budíme kolegy ke spolupráci. To, co jsem se učila ve škole, se postupně stalo minulostí, a proto součástí mojí práce je i doplňování vědomostí. U nás, na dohledu, máme pravidelné meetingy nebo jsme přímo školeni od našich spolupracujících dodavatelů. Můžu však využívat i balíček pro vzdělávání, který CETIN každoročně pro své zaměstnance plánuje. Další možností jsou kurzy v LinkedIn Learning, do kterých máme umožněný přístup. Svou práci mám ráda, zde se potkávám s lidmi, kteří jsou fajn a ochotni spolupracovat. Myslím si, že nám jde o stejnou věc – pomáhat lidem, aby byli spokojení.“
Jan Vepřek
„Pro práci v CETINu jsem byl osloven přes sociální síť LinkedIn. Nabídli mi pozici vedoucího servisního centra. V mém týmu komunikujeme s koncovými zákazníky a snažíme se lidem pomoci. Hodně často je to o tom, že když už jsou lidé nepříjemní, je to proto, že je něco trápí. Na zákaznické lince ale mají možnost o všech technických potížích mluvit a je pak na operátorovi, jak situaci vyřeší nebo poradí. Pro motivaci mých kolegů je důležité vidět, že když informaci o problému předají dál, že se vyřeší. Díky tomu jim práce dává smysl. Vím, že podpora a dobré vztahy v týmu jsou pro psychickou pohodu v práci velmi důležité. Výborným nástrojem je pochvala, je pro lidi významná a nemělo by se na ni zapomínat.“
Miroslav Běloch
„Díky rychlému vývoji telekomunikačních technologií mě má práce pořád baví. Technika se totiž neustále mění a na ty změny musíme reagovat i my v CETINu. Začínal jsem jako technik telefonní analogové ústředny, ale prošel jsem mnoha pozicemi. I díky tomu mám v současnosti na starosti tým FLM (Field Level Maintenance), který zajišťuje provoz a údržbu technologií a infrastruktury v regionu Praha-západ. Řešíme například i mobilní část sítě a signál pro mobilní telefony. V současné době pracuji víc v kanceláři, ale kolegové se pohybují každý den v terénu a součástí jejich práce jsou i výstupy na střechy domů a mobilní vysílače. Moc dobře vím, jak práce v terénu vypadá a jak je náročná. Někdy je nutné opravdu velké nasazení a být neustále v pohotovosti. Když je potřeba, např. z důvodu nepříznivého a extrémního počasí, zapojím se do práce v terénu i já. Snažíme se pomáhat si navzájem. A to v rámci regionálního týmu i po celé republice. Vypravili jsme se například za kolegy na Moravě, když na ni udeřilo tornádo, a museli jsme v postižené oblasti zajistit obnovu provozu v co nejkratší době.“
Šárka Bártů
„Pracuji v oddělení DWH (Data Warehouse). Vyvíjím datový sklad a reporty pro kolegy z různých oddělení v CETINu, kterým dodávám potřebná data, ať už jde například o počet objednávek v určitých regionech nebo stav sítí. Nastupovala jsem jako junior a všechno jsem se v CETINu naučila. A s každým nový zadáním mám šanci své znalosti rozšiřovat. Někdo například potřeboval vytvořit graf a k tomu přiložit mapu. To mě přivedlo k programu Power BI s mapami. A jelikož každý report vypadá jinak, je to práce rozmanitá. Nejvíc mě tu ale baví kolektiv. V CETINu se díky tomu cítím velmi dobře."